måndag 22 augusti 2011

Tusan så trist...


Jaa... Så Boring att skriva ett nästan alldeles klart inlägg... I G E N ... Bara för att telefonen ringde under tiden jag satt och skrev!
Men, man lär av sina misstag! Nu har jag lagt upp början av inlägget iallafall!


Ikväll var Jossan så söt och körde mig till COOP för att panta lite flaskor... Målet var väl inte direkt just pantningen... Utan mer besöket på Kronans droghandel efteråt...
Var tvungen att handla en liten meducin mot den infernaliska klådan...
Håll tummen!


I förmiddag skulle sköterskan från Aleris (Opererande sjukhus) ringa för att kolla läget och att allt var bra!


Allt är ju bra... förutom den där svampen!
Klockan fem ringde en väldigt väldigt trött sköterska. Jag fick nog förklara läget fem gånger för henne... Att jag fick antibiotika via dropp i torsdags och nu är läget ohållbart..." -Men ring din vårdcentral!? -Hur lång tid har du kvar av din penicillinkur!? -Har du provat Idomin!? Det använde vi på ett äldreboende..."
Haha! Söta stackars sköterskan. Just Candida blossar upp massor om man matar den med fukt, värme och instängdhet...
Iallafall skulle hon prata med läkaren imorgon och skulle försöka komma ihåg att ringa mig! TACK snälla snälla systern! Hon hade nog haft en riiiktigt körig dag på jobb!

??? Om man FISER när man har svamp... Blir det röksvamp då!???


Så... eftersom jag inte skulle tya en natt till utan meducin, så lade jag 54 surt förvärvade slantar på en vagitorie Canesten!

Väl hemma sågade jag ner ett träd... som bara "råkat" växa här ute i min rabatt! Men innan jag sågat ner alltihop så insåg jag att det där trädet... som tydligen växer jättefort... står alldeles perfekt för att om ett par år kunna tjäna som "andra" fästet till en H Ä N G M A T T A ! SPARAS!!!

Sen kom minsann Lena med kläder som hon "krympt ifrån"!
Heeelt galet alltså!
Med sig hade hon Bea, Annika och TinTin! Kaffe drack vi!
Kolla här...





Till vänster står Lena, som opererades i1 juni 2010, och till höger hennes bästa väninna Bea, som opades 26 januari 2010. Här provar de Lenas gamla kläder! JO DET ÄR SANT!
(Foto lånat av Emma Ekvall)


Nu har jag precis tagit min spruta igen. Skönt att jag har mindre än hälften kvar nu iallafall! 6 done... 4 to go!
See ya!!!

Pia
Ps... Lena R F... här står två kassar kläder till dig, som du kan ha "så länge"!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kanske är helt fel ute men om det bara handlar om klådan, alltså om det är det som stör dig mest kan du inte få Tavegyl, fick jag för graviditetsklådan som höll mig vaken på nätterna. Fast jag antar man måste behandla själva svampen också. Kul att läsa dina inlägg du är så underbart positiv i hela ditt sätt och tänkande och skrivande det är härligt, hur jobbigt du än har det så hittar du ljusglimtarna. Massa kramar och hopp om klådfrihet. /Marie H

Jennica sa...

Kan dom inte skriva ut Flukonazol eller nått liknande till dig? Jag ber alltid om det när jag får penicillin utskrivet så man har fallifall.

chanette sa...

helt fantastiskt så mycket kvinnan gått ner..