måndag 15 augusti 2011

Lite snabbt bara!

Ikvällhar jag stekt pannkakaor till barnbarnet Nellie, grannens påg Charlie och hans lilla kusin Nova!
Jag hade ju "bonnat" med en smarrig Nutrilett skogsbär!!! :O)
Jag ska inte vara sarkastisk, för jag tycker faktiskt inte att Nutrilett är så läskigt! Kan faktiskt tycka att det är gott...
Men åh vad jag saknar att tugga varm mat. Nutrilett kyckling är ju ingen hit precis!!!

Ja anledningen till det här Nutrilettandet är ju att jag ska OPERERAS på torsdag!!!
Min remiss kom in till kirurgen i Landskrona och godkändes i mitten av februari 2010.
Då var jag varken kortare eller längre än nu, dvs 171cm i strumplästen.... Och då vägde jag 122kilo. Vilket med en ordinär BMI-uträknare ger ett BMI på 41,7...
Här är lilla jag i maj 2011. Men här är jag nog nere på 116-117 kilo!





The Body Mass Index (BMI) is calculated with the formula weight in kilogramm divided by height in meter to square. To make it easy for visitor of your homepage to calculate the BMI, use the BMI Gadget by BMI-Club . Allow me to call your attention to Body Mass Index (BMI).
Thank you for using the BMI calculator of BMI-Club.





Får se om denna fantastiska uträknare funkar när jag lägger upp den!

Iallafall gick jag och väntade, och väntade och väntade... Så klart ringde jag till Kirurgen så fort jag fick veta att jag var godkänd och sa att jag ville åberopa vårdgarantin... En väldigt meningslös grej som vi har i Sveriges vårdsystem.
Den ska betyda att man har rätt till vård/åtminstone träffa läkare inom tre månader, och om inte mitt hemlandsting kan uppfylla detta så ska man få vård i annat län. Man får då vara beredd att åka till Kiruna OM man får en tid där!
Dock betyder vårdgarantin i praktiken NADA! Jag ringde ju till Kirurgmottagningen i LA i juni 2010 för att påtala att -Nu håller de tre månaderna att rinna ut. Vart kan ni skicka mig? Kvinnan i luren sa bara att jag står i kö, så det kan ta lite tid. ... I juli svarade de dock att jag kunde räna med operation till hösten... i september trodde hon...

I september sa en man på samma linje att jag inte kunde ränkna med op förrän i november... BESVIKELSE... Och i november... -Du kan inte räkna med op förrän i februari... VAFAN!!!

I februari... Hahaha! Samma månniskor säger; OM ETT HALVÅR!!! Då bölade jag som ett barn...

Hon tyckte att det ju var bra om jag fick op om ett halvår, där stod ju 24 månader i remissvaret!!! =)")(!/¤&/(#)=
Dock fick jag veta att jag ju kunde ringa runt till andra sjukhus och fråga om de ville operera mig innan.
Grrr... Jag hade ju hört folk som fått in remiss lååångt efteer mig, som blivit opererade på Ersta i Stockholm REDAN!!!
Jag ringde så klart Ersta, och visst fick jag skicka dit min remiss, men de räknade med ett halvår till operation från då!!! Suck... Tänk om jag kontaktat dom innan... Nu tyckte jag inte det var lönt att flytta min remiss...

Iallafall fick jag till slut i april veta att jag var den första som skulle skickas till ALERIS I KRISTIANSTAD i maj månad! JAAAA!
I maj fick jag besked från Aleris att de hade tagit emot min remiss... Någon vecka senare fick jag inbjudan till gruppträff och möte med kirurg och vårdkoordinator i lund den 26 juni!!! Jaaaa!

I nästa inlägg skriver jag om gruppträffen och läkarmötet!

Kramis pyjamis!!!

Inga kommentarer: