lördag 27 augusti 2011

Morgnstund har **** i mund!

Ja fy ända in i bänken vilken andedräkt denna quinna ligger inne med!
Det gäller fanimej att andas med förnuft innan man borstat gaddarna... igen ... och igen! 
Den breathen skulle nog kunna döda random småfåglar alltså!!! 


Det finns tydligen något som kallas ketos, som man kan komma in i om man käkar väldigt lite per dygn under en tid!
Från Wikipedia: 
Ketos är ett metaboliskt tillstånd som uppstår när levern i stor omfattning frisätter ketonkroppar i blodet. Triglycerider (fett) bryts ned till fettsyror och dessa omvandlas i sin tur till ketonkroppar av levern. Ketos inträder vid fasta och kan leda till att man får en andedräkt med en lukt av aceton.




Nice ju! Hoppas bara inte att det håller i sig någon längre tid! Lite jobbigt när man ryggar från sin egen mun på morgonen!
Tydligen ska urinet också lukta riktigt illa, men det har jag ju ingen aning om! Utedass är ju så luftiga, att man slipper ångorna liksom! Hehe!



Jaja, slut på sånt illaluktande snack!

Igår morse vacklade jag och Jossan upp från sängen och bort till bilen för att ta oss till "oh heliga mammons Mekka" ULLARED!

Resan gick finemang. Lite guppande på magen bara. Sen var det shopping för hela slanten. Mina diskbråck har inte ALLS fattat det underbara med shopping. Så icke mina "hål i magen"! Till lunch blev det wok! Ja jag vet. Kankse korkat. Men allvarligt talat. Om jag tuggar maten i en evighet till flytande eller om jag står och mixar det... Same, same... but different!
Den här gången gick det iallafall jättebra! Lite nudlar och kyckling... (Inte mycket man behöver!) Men reagerade ingenting på det iallafall!



Förresten hade vågens markör FLYTTAT sig i morse... Först trodde jag det var 3 kilo jag hade gått ner sedan op... Men ser nu att det "bara" är två!  (kanske 2½() ska faktiskt ställa mig på vågen NU! Strax tillbax!



Nu har jag minsann haft besök här i paradiset av Jenny finaste Robinsson och hennes söta Julia!

Lunchen är äten och jag är propp mätt!

Nu blir det siestaa innan det är dags att dra bort till Indiansommar-rocken här i området!

Kramis
Pian




Inga kommentarer: