söndag 21 augusti 2011

Söndag i paradiset!

Upp snabbt som ögat och ställer mig på vågen... inte ner något idag heller... Jag håller mina stadiga 105 kilo!

(Magiskt iofs att jag är nere på 105 kilo! Helt sjukt längesen!!! Har ju legat mellan 115 och 122 i flera år!)

Undrar dock in emellan om de har opererat mig på riktigt...? De kanske bara skojar med mig?

Dricka kan jag göra ganska obehindrat... Ja jag tar det ju nätt och sippar lite i taget...
Soppa funkar finemang, och yoghurt också!

Idag har jag satt i mig en halv burk katrinplommonpuré utspätt med min Actimel. Det känns som att det borde vara dags att få igång det där maskineriet nu.

Några värktabletter har jag inte ens behövt ta sedan jag kom hem.  Och då måste jag tillägga att jag faktiskt har ganska "låg smärttröskel"... vilket karln min påminde mig om när vi skumpade hem de tio milen från sjukhuset... DÅ var jag ganska mörbultad. Men inte så att jag behövde ta värktablett.

Jag tar mina Silica-tabletter sedan i juni månad... Mitt hår är mig så kärt.. och OM jag kan göra något för att få behålla det, så gör jag ju det! Man kanske borde ta zink också!?
Nu på morgonen klippte jag iallafall topparna på det, och lite i luggen. Jag glömde helt enkelt göra det innan jag åkte in för operation!

Nu ska jag misann ta tag i disken i min trasiga vask! Blandaren har gått sönder så det bara rinner varmvatten hela tiden om jag har vattnet på... Så om jag ska diska får jag skruva på vattnet under vasken... fylla på, sen vrida tillbaks den där ratten igen...

Jaja, alla sätt är bra... utom de dåliga!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Pia! Väg dig bara 1 gång i veckan .. du kommer att gå ner och jag jag lovar att när du börjar med purekost så kommer mättnadskänslan igång och maskineriet kommer igång ordentligt igen :-)

soliga kramisar från gråbo :-)Lena