onsdag 17 augusti 2011

Dan före dan!

Jahapp.. då sitter jag här i mitt lilla Paradis med min Nutrilett igen!
Vaknade av en störtskur på som smattrade som sören på taket!
Den gick snabbt över... men själv låg jag vaket och försökte verkligen förtränga det där att jag bara måååste kuta ut på dass. (Utedass gör det ju inte precis roligare att lämna fisvärmen i sängen.

Har redan hunnit lipa en gång idag... Tårarna forsade här då jag läste alla era gulliga svar på PM-et och kommentarer i bloggen. TUSEN TACK alla ni kloka släkt o vänner!

Nu måste jag bara inflika, att efter 18 dagar med Nutrilett sitter jag fortfarande och sippar med NJUUUTNING på min iskalla chokladvariant av densamma... Jag har hävdat att de var skitäckliga om man inte blandar dom med minimjölk... Men nu njuter jag lika mycket av dem då jag blandar med kylskåpskallt vatten!

Är jag nervös!???
Ehm, nej faktiskt inte ett dugg!
Bara lite bekymrade över om där är ledigt i tvättstugan under dagen så att jag kan tvätta kläder och sängkläder!
Sånt ska ju vara nytvättat så att man inte får på sig en massa lurviga små kvalster o grejer efter att ha duschat med desinficerande Descutansvampen ikväll!!!

Men det löser vi säkert!

Man ska ju ta sånadär läskiga "före"-foton innan operation! Haha!
Jag har letat efter foton på när jag var som fetast... Men... trots alla mina tusentals foton, har jag ihärdigt kämpat för att hitta något som jag ser ut att vara lik  mig... Men nope!
Jag har snabbt och lätt tagit bort alla såna foton då jag lagt in dagens fotografier i datorn!
Bara de som är någorlunda BRA får vara med... inte de som liknar verkligheten!
Dock har jag några fotograferande vänner som säkert har läskiga 122kilosfoton på mig!

Men i förra veckan var söta Jenni här. Hon tog tag i denna quinna och ställde mig frankt framför kameran. Klick klick klick! Obarmhärtigt klickande trots alla valkar och hakor och grejer!
Dock hade jag ju här redan gjort mig av med TRETTON kilo!
Först 7 i nnan juni, och sedan 6 efter juni!

Håll till godo,,,,


Ujujuj vad läskigt det här var! Men jag lär nog överleva sanningen också! Hehe!


Förresten köpte jag ju en NY FIN iPhone 4 igår! Naaajs!  Nya numret är 0709 31 42 42!!!
Nu är det ju så att jag skulle vilja kunna skicka blogginlägg bilder o videosnuttar från den till bloggen... Nu när jag ska iväg alltså!!! Om någon kan förklara hur man gör på ett pedagogiskt sätt... gärna på svenska... så hade jag varit evigt tacksam!

Ställde mig nyss på vågen...
Den 26 juni fick jag ju besked att jag skulle gå ner tio kilo på tre veckor innan op... (flytperiod...) Jag tappade ju några kilo innan, och... imorgon ska jag ju då vara nere på 105 kilo för att de över huvudtaget ska fundera på att skära i mig!

2 kommentarer:

Lucy Ewelyn sa...

Gud vad jag är nervös för din skull vännen! Hoppas det går bra för dig! Jag ringde Ersta igår, om ca 1 månad får jag min optid sa dem :) Kramar på dig & ta hand om dig! Detta förtjänar vi!

Guldkryckan sa...

Har bekanta som genomått detta...det har funkat jättebra för dem....stor kram från lilla mej.