tisdag 30 augusti 2011

Ajajaj!

Ja jisses Amalia vad det tog tvärstopp. Jag var riktigt törstig när jag var ute och gick i regnet igår, In till lokala småbutiken för att köpa nån juice.  Tyvärr är min scills i arabislka sådär, så jag fattade inte om det var sockerfri eller inte.. Rädd för värsta dumpingen mitt i alltihop så köpte jag istället en vanlig flaska Coca Cola Zero... Det vet jag ju att Jeanette, som också är opererad (exakt ett år innan mig!) brukar dricka dagligen!

Två små sipp på drycken och det knöt dig ordentligt i bröstkorgen på mig! Det kändes som om cola svällde till en tennisbolls storlek och satte sig mitt i matstrupen! OJDÅ!

Jag som trott att jag var he-woman som inte reagerar på någonting alls!
Det tog säkert tio minuter innan det släppte också! Så... Coca cola - no way!
Kolsyran har jag hört att den kan vara jävlig, men när jag druckit bubbelvatten har inget alls hänt!

Jaja! Annars har väl inget särskilt hänt... JO... att mitt humör är som en treårings...
Måste be min lilla granne om ursäkt sen ikväll... Igår var jag mer än lovligt tjurig... Stackars henne! Jag som har för mig att jag brukar vara ganska trevlig... 
Min teori är väl att  kroppen är helt förvirrad... den blir mätt på pyttelite käk, men ändå får den inte in nåt gottigt att jobba med... Inget smaskigt socker och inget mumsigt fett... Stackars vaktmästaren i magen... Han signalerar sitt missnöje till hela Piakroppen!


Och trött är jag... Är vaken och igång några timmar... Men känner mig som Skalman ungefär... Mat var tredje timme, och efter det... Zzzzzzzzzzzzzzzzz!

Jaja! Det rättar nog till sig sen!

Jag bävar lite för att gå till

 distriktsköterskan och ta "agrafferna" ==>
Får för mig att det ska göra ONT!!!
Jaja, vi får välan se!

Nu ska jag steka.. eller grilla i ugnen... kycklignfileer... Protein, protein, protein...

Tjingeling
Pia

3 kommentarer:

Jenny sa...

Det kommer att gå jättebra!
<3

Guldkryckan sa...

Oj...ingen läskedryck således på ett tag....men det fixar sig så småningom...!
Klart man blir lite kinkig när man är van att ha i sig en del andra varor...men det fixar sig också...stor kram till dig...du é fanimej bäst :)

Pia Paradis sa...

Åååh! Tack sötaste ni! Ja jag skyller litegrann på att jag inte intagit ett enda zipp nikotin sedan innan op också!!! NAJS!