onsdag 31 augusti 2011

Onsdag i Paradiset!

Jisses amalia vad dagarna går!
Onsdag hela dan... och den siste... = räkningar!
Ja vafan... en tusiong kvar är ju bättre än inget!
Jag slipper ju leva på ENBART frisk luft och kärlek!

Jag har ett par tusingar som jag lagt undan... Som jag helt enkelt glömt bort och inte vet att de finns! ;O) Men dessa är vikta till min eviga semesterdröm!
Haha! I flera år har jag varit såå sugen på att dra utomlands en vecka... eller sju... men iallafall en vecka!
Nu verkar det faktiskt som det ska kunna bli av... den 18 till den 25 oktober drar några kompisar på "vuxensemester" till Turkiet. Och lilla researrangören har alltså mixat ihop en veckas all inclusive PLUS dit och hemresa, för under tre tusingar! JAG VILL!
Hoppas hon kan hjälpa mig boka snarast! Kanske hänger Jossan oxå med. 



HOTELLET i Turkland

Jessica och Dennis planerar en go resa till värmen med barnen!
Det har de sagt hela året... och nu börjar de inse att de nog borde ta den där resan trots allt som har hänt... De kan verkligen behöva lite relaxation!


I morse vaknade jag ju i ottan som vanligt
MEN... idag kröp jag ner i goa värmen igen och slumrade en timme! MYS!


Sen upp o betalde räkningarna... No more comments... detta är ingen "ekonomi-o-böl-blogg"!


Jag och Charlotte drog på oss joggingskorna o promenixade längs havet ner till stan! (Jag fick stötta en o annan bänk och staket på vägen för ryggens skull, men annars gick det som tusan!)


Och klädd i svart måste jag sett ut som värsta slimma Ninjawarriorn! ;O)


 Kolla själv förresten! Ok, slim är väl att ta i... men kung fu-Panda då!?






 Och Nere vid slottet betade kossor... och vinden ven!!!


Vi hamnade hos Jessica i nya lyan minsann! Hon hade gjort dessa yber-söta lunchmackorna till sin Dennis!


Sen när han kom så fick jag skjuts till stugan... Och där väntade... tyvärr inte pappa som jag hört ryktesvägen... utan en kedjesåg på gräsmattan och blodspår ända in till köket!


Fick efter en stund tag i pappsen som råkat såga sig i foten och fått kära upp till sjukhuset för att få sytt ihop det!
Finaste pappan min som bara vill hjälpa till!


Kram så länge... Nu ska jag måla några ljus som är beställda till helgen!!!


Tjingeling!!!!


Pia... SOM NÄRMAR SIG TVÅSIFFRIGT!!!!!


3 kommentarer:

Sara sa...

Åh! Du är sååå duktig med promenaderna! Gud, tänk om man haft den orken och framförallt lusten! Jag hoppas att ryggen blir bättre också nu när kilorna ger med sig. Massa kärlek!! / Sara

Anonym sa...

Tack för denna. Behöver något kul påin fikapaus. Du är sååå duktig. Du kommer bli världens babe när du åker till Turkiet. Puss o kram Jenny R

Anonym sa...

Åh Pia så fin du är-det var du redan innan men nu syns det verkligen att du rasar i vikt också! Vilken kalaspingla du är! Och semesterplaner det har vi också här hemma, sitter och drömmer oss bort och hoppas spara ihop så det blir av nästa sommar. Kram!!! Marie