onsdag 17 augusti 2011

Ja då var DU inbjuden!

Hej och välkommen!!!

Nu har jag skickat iväg inbjudning att läsa bloggen till en handfull (Det blev i och för sig en jäkligt stor hand :O) ) vänner och bekanta.
Att jag inte har berättat för så många om att jag ska göra den här operationen beror nog mycket på att jag inte orkar ta diskussioner såsom... "Du är ju fin som du är...", Det är fusk och en genväg"... "Jag vet flera som har gått upp och är ÄNNU TJOCKARE... "
Jag vet allt det där... Men jag vill göra den här operationen ändå!

Jag vet att det blir ökad risk för att man får gallsten, illamående, magsår... och till och med tarmvred, vilket kan vara riktigt allvarligt. Jag vill ändå göra den här operationen.

Jag har sedan tidiga tonår bantat, bantat och bantat... Vissa perioder har jag gått ner en hel del... för att sedan gå upp mer och mer efter varje viktnedgång!

Jag brukar fundera på om jag inte har gått ner en ordinär ponnys vikt sammanlagt under mitt liv!? (Fast så klart gått upp ännu mer!

Känner ni igen... flygvärdinnebantning, bananbantning, Sahlgrenska institutet... Helsingörspiller, eat and loose, Dr Kuosa, Dr Jensen... Viktväktarna, Aftonbladets viktklubb, Xenicsl, Reductil, Acomplia, LCHF, Mirakelsoppa (Lök o kål-soppan), Nutrilett... osv, osv...

JAG HAR PROVAT DOM ALLA!!! Och säkert en hel del metoder till som jag inte minns just nu...

Ändra livsstil... Javisst... Jag är inte ensam om att verkligen vilja... verkligen gå in i varje metod eller behandling med hull, hår och en stor portion tro och hopp! Men jag inser att jag inte kan klara detta på egen hand.

Så här sitter jag... Om två dygn sitter jag i en sjukhussäng på Aleris avdelning 72 på Kristianstad lasarett. Nyopererad!!!
Jag bara lääängtar så! Och jag är inte ett dugg nervös. Jag är MER NERVÖS inför ett tandläkarbesök!

Kram på Dig och hoppas att du inte svimmat av chocken!

Pian


7 kommentarer:

Anonym sa...

Här är jag o önskar dig så in i bomben Lycka till!!!,,, Ja jag känner igen..o har haft turen att hitta rätt i djungeln bland dieterna.. men det är en kamp..o ibland undrar jag om jag inte mått bättre av en op jag med..men nu är det inte så..o efter samboskap så är man nu på sträng diet igen..haha... men det är klart..nu rör det sig om 5 kg som ska ner...tar det i tid...har lärt mig tror jag... men det har tagit mig många år att bli av med de kilo som jag burit på..ja du vet... puss min fina fina vän tänker på dig!! Camilla www.lkrona.blogg.se

Sara sa...

Alla tankar hos dig i morgon! <3 Önskar dig all lycka, vi ska följa varandra hand i hand till två nya liv! Nu är det vår tur! Puss, älskar dig <3 / Sara

Marie Håkansson sa...

Vad roligt att få följa din resa, du ska se att det går jättebra och det är väl fantastiskt att teknik och läkarvetenskap har denna lösningen idag! Kram

Jenny Ekelöf sa...

Så spännande det ska bli att följa din resa! Allt kommer att bli toppen... <3 KRAM

Johanssonskan sa...

Superspännande ! Håller tummarna att diskarna blir bra efter viktnedgången ♥

Minna sa...

Tack för inbjudan gumman! <3
Det ska bli jättespännande att följa detta, så klart. :) Själv skulle jag aldrig våga lägga mig under kniven men självklart hoppas jag att det blir så bra som DU hoppas på. <3 Jag tror att din rygg kommer att bli betydligt trevligare framöver.
Var rädd om dig nu - det finns bara en som du.
Varm kram <3<3<3

marie olesen sa...

håller tummarna hårt att allt går bra imorgon. roligt att få vara med hela vägen. stora kramen