tisdag 25 oktober 2011

Svartskalle..

Jaja, jag vet att det inte heter så... Men mina blodtrycksfall gör att det svartnar fullkomligt för ögonen flera ggr om dagen, och ibland känns det nästan som jag svimmar... eller ja... som att jag NÄSTAN SVIMMAR!!!




Jobbigt när man är på jobb och böjer sig ner eller sätter sig och sen ska resa sig... Knyta ett barns skor eller sätta sig och trösta... och sen blir det alldeles yrsligt när jag ska resa mig igen. Illamåendeyrsligt.
Har känt det här massor senaste veckan...




Undras om det kanske kan ha med blodvärdet att göra också!?
Jag får nog ringa distriktssköterskan eller om de tycker jag ska gå till doktorn. Jag vill ju bara veta om det ÄR lågt blodtryck eller järnbrist... och om man i så fall kan göra något åt det!
Ryggen vill sig inte heller riktigt... Inte ett enda dugg, för att vara ärlig...
Kanske en remiss till sjukgymnasten skulle vara på sin plats...
Min teori var innan att ryggen skulle bli frisk o fin när jag började tappa kilon... men... Minst lika illa, fast på annat sätt...


Min nya teori är att allt fett som trots allt hjälpt till att stötta den där kotpelaren, borde ersättas med lite stödjande muskler... Hmm! Behöver man förresten remiss till sjukgymnasten numera!?


Iallafall är jag suuuperglad över ALLA Kommentarer!
Hääärligt!
Och min fina vackra mamma också! <3 Puss på dig mamma Astrid!


Ja annars flyter det välan på! Borde förberett mer till alla helgens tårtor... Men det lär väl bli stress as usual! Jag arbetar ju trots allt bäst under tidspress!


Nu måste jag nog sjutton gå och tryna lite i min sköna säng. Imorgon är det cykla till jobb i snålblåsten och iskylan igen... Brr... Men det tar ungefär tio minuter... så det är inte så farligt trots allt!!!



Tack o hej från mig o alla katterna!!!






5 kommentarer:

saoora sa...

Men fick du inga vitaminer för järn? Jag fick och jag tror det kan hjälpa bra. Skulle även ta två om jag hade mensen. Men uppsök läkare och rådfråga dem, för det är säkert något som kroppen fattas. Jag trodde också ryggen skulle bli bättre, men som du själv säger, man förlorar tydligen mycket muskelmassa också, så sjukgymnastik låter som en bra ide i ditt fall då ryggen vägrar sammarbeta med dig. Allting kommer bli super bra!! Puss och kram!!

Ms_Chili sa...

Du behöver ingen remiss! Bara att ringa och förklara sin problem så får man en tid.
Men har du inte typ en "privat" sjukgymnast i familjen??? Kan du inte använda honom?

Kraaaaaam

Pia Paradis sa...

Hehe! Jo det har jag ju! Men jag har gått hos hans kollega innan, Anders, så jag ringer nog honom då!!! Lite bättre känns det att inte strippa för svågern!!!
Tack Sara! Jag fick inte extra järn eftersom jag ju inte me stretar med nån reda! Har ju piral!
Tack för dina kloka ord sara

Pia Paradis sa...

Ma stretar är menstruerar

saoora sa...

Men det är bara att be om Järntabletter. Och ät dem, två ggr om dagen. Jag fick inte bara järn för mensens skull, utan av andra syften också. Jag tar allt, och ser glad ut :) Eller glad o glad, dem är hemska att få ner. Puss o kram