söndag 23 oktober 2011

Rötjut!

Hemma efter en trevig kväll på Rockfest!


Kände mig fin och fick flera spontana komplimanger! Jätteroligt!


Det som kan vara lite ledsamt i kråksången är hur himla tydligt det blir angående bemötande...
För bara några månader sedan var jag tjockis... Och inte för att jag är direkt pinnsmal nu heller men iallafall...


Människor som endast hälsade som allra artigast, lite flyktigt sådär,  när man mötte dom dåförtiden, kastade sig plötsligt runt halsen på mig nu, och eller till o med flirtade!


Jag vill inte verka kinkig och otacksam... men det visar ju en del på hur ytligt saamhället och vi månniskor är!


Sen å andra sidan, till dessa människors försvar... Så KAN det spela in att man faktiskt utstrålar mer positiv och inbjudande energi när man känner sig fin, vilket jag faktiskt gjorde igår! Eller vad tror ni???


På förfesten drack jag två glas rödvin och cola! Detta under loppet av tre timmar, så det gick finfint!


När vi väl kom ner till Rockfesten så blev jag faktiskt aldrig färdig att beställa dricka i baren!
Men vid ett tillfälle fick jag sistan på en av Jossans lite avslagna öl!


Det gick finemang!!!


Sen delade jag o Lena en hamburgare innan jag promenerade hem. 
Jag kastade locket av vitt bröd, men kunde äta resten! Åh så gott!

6 kommentarer:

Guldkryckan sa...

samhället ÄR förbannat ytligt...man baxnar ju för hur en del människor beter sig :(

Nä...tvi vale...!!

Ha de gött Pia.

saoora sa...

Vilken snygging på bild! Men vad ledsen jag blir för att höra att folk kan ha mage att bete sig sådär bara för man gå ner i vikt!! Men det är väl då man passar bättre in antagligen. ÄH! Dem snor energi, och är inga riktiga vänner.. För mig är du lika fin rund och go, som smal :)Förutom det, hoppas jag att ni hade super mys! Love u!! <3

Jenny R sa...

Inget att lägga tid och energi på. Vi som känner dig tycker du är fin precis som du är. Men måste medge att du ser superfräch ut på bilden. Kram kram

AstridStanley sa...

det låter härligt jag är precis lika glad som du jag älskar er alla barn och barnbarn älskar er mamma

Ms_Chili sa...

Grrrr
Det hemska är eg att många dessutom uppfostrar sina barn till att dessa attityder är OK genom allt skit tv man får se... Idol, top model osv.
Man lär sig att man ska rösta ut dvs inte lägga energi på de som är fula, mindre duktiga, tjocka osv. Tänk om vi ist lärt alla våra barn att man får ha rosa även om man är kille, alla är lika värda trots extra kilo, tandatällning eller glasögon.

Du är en fin människa oavsett dina kg!!!
<3<3

My sa...

Ja positiv energi gör extremt stor skillnad. De tråkiga är väl att ibland kan man helt enkelt inte få fram de om man mår kasst. Och för mig har du alltid varit vacker. Jag har faktiskt inte lagt märke till hur "större" du var förut förrän nu när man ser före och efter bilder. Blev lite overklighetskänsla på det.

Sen efter chocken så kom jag o tänka på att det är så som du ser ut nu som du såg ut på stormgatan så de blev lite nostalgikänsla över det <3 <3