onsdag 12 oktober 2011

Efter torkan... I´m back!

Tjingeling gott folk!
Ni är nu en liten skara kvar som läser min blogg... eller rättare sagt är det ni som jag faktiskt vet läser!
Ni har varit så himla flitiga att jag har haft snart 3400 besök sedan den 17e augusti!

Tusen tack!


Jodå! Här går det framåt minsann! Hihi!

Jag har kommit ner under det magiska 95-kilosstrecket, som jag inte varit under på flera år!
Inte för att jag är smal alltså! Haha! A nä... det krävs mer än så! Men 93,8 kilo vägde jag ju i söndags! Tjohooo!

I förra veckan var jag på sexveckorskontroll på Aleris i Lund.  Mättes midjemått och vägdes...

Då var jag nere på 95 kilo hos dom...
Läkaren var väldans nöjd med allt, så nu blir det inget mer besök förrän till 1-årsträffen... OM alla prover osv är okej då vi har halvårssamtal per telefon i februari!

Nej, nu ska jag inte dra på det längre... bilden... Alla säger att det syns så mycket nu... Själv kan jag känna det på kläderna, men när jag ser bilderna ser jag inte några större skillnader...

De första bilderna är tagna 8 augusti... då jag vägde 109kilo... och alltså tappat först sju innan gruppträffen och sen sev kilon sedan midsommar... 


De andra bilderna är tagna igår... 10 oktober... Inomhusbilderna då alltså!

Jodå! Dagsens sanning så att säga!

Annars rullar allt på med bekymmer vedermödor och ljusglimtar... Vi som letar med ljus o lykta efter en vecka i solen till rimligt pris... I helgen var där en för 799kr en vecka i Turkiet.... Men... sen har de bara stigit i pris... till över 3000 kr för en vecka... 



Flyttat har vi alltså gjort... och varje dag efter jobb tänker jag... IDAG ska jag göra allt klart här... Men... sen kommer nåågot emellan... Som att ryggen inte pallar bära lådor till vinden, eller att jag helt enkelt somnar på soffan...
Daisykatten har fått SJU små ungar! Heeelt galet... Sju kattungar i en tvårummare!





Ätandet funkar förresten helt okej nu... Eller som läkaren sa.... kolla bara på de små barnen där du arbetar... och ät som dom... Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, sen kvällsmat när du kommit hem. Och ev ett mellanmål till på kvällen! DONE! Smart!!!


Nu måste jag sooova mina vänner!
Känner att jag är tråkig och trött!
;o)



Kramis pyjamis!

Pian




4 kommentarer:

Jenny R sa...

Vilken skillnad. Ansiktet har fått en helt annan form och det syns jättemycket i midjan:) bra jobbat!! Puss o kram

Anonym sa...

Helt underbart att se Pia det är ju stor skillad nu! Vad duktig du är...nu minns du säkert knappt hur hopplöst det kändes i början för nu går det ju i en himla fart. Fantastiskt roligt! Kram Marie

Ms_Chili sa...

Ja det syns verkligen mycket på dig nu.
Så jäkla härligt!!!

Kram

Pia Paradis sa...

Tack sötaste ni! Älskar er support!!!