tisdag 18 oktober 2011

Att bli mindre tjockis... FENOMEN!

Hehe! Ja det händer allt som oftast att man kommer på saker som plötsligt blir sånadär "aha-upplevelser"!

Eftersom jag ju tappat 31 kilon SNART... 30,2 för att vara exakt efter söndagens vägning, så kommer man alltså på sånadär grejer... Ni vet som det där med badkaret och att få plats i gungan och rutchbanan och sånt! (Jo i skåne kallar vi det rutchbana... eller ännu hellre ruchi-bana :o))



För ett par- tre veckor sedan kom jag i mina jeans! Wow! Dom e såå snygga! De satt som en smäck, och jag kunde till och med sitta ner i soffan utan att alla inälvor trycktes upp i armhålorna! YIPPIE! 


IDAG - fenomenet "gå inuti jeansen" har uppenbarat sig... :o)))
Fattar ni...? Jo... de 5-6 kilona som smält bort de senaste tre veckorna har nog försvunnit från nedre magen och framför allt från LÅREN... När jag har jeansen på mig och promenerar... så liksom går benen inuti jeansen... Jeansen sitter inte åt kring låren mer! Helt galen känsla liksom!

å om ni träffar mig när jag är ute och går INUTI mina jeans, så är det inte helt omöjligt att jag står och svänger lite extra med jeansen så de fladdrar lite runt benen! Haha!




Sen har vi det där fenomenet med att man sitter med benen sådär i kors liksom... 
När man är tjock får man liksom lyfta upp ena benet över det andra och DRA in det över knäet...
Nu slänger man upp det så att det kommer halvvägs upp över låret.. UTAN att dra med händerna! Mysko känsla! Men cool














En grej till bara sen måste jag gå och nanna...
Jo det där med rumpan...
Alltså nu när man sitter på en hård plan yta... så känner man liasom sittbenen igenom...
Saknar faktiskt den stötdämpande kudden... (Kuddarna!) ... som jag hade där innan... De var sjukt sköna att sitta på! Haha! 



Jaja!
Nu ska jag krypa ner...
Det där med att jag vaknade så tidigt på morgonen och var tvär-pigg... Det har gått över!
Nu är det lika segt igen att ta sig upp ur bingen!!!^

Kramis pyjamis på er!

Glöm inte kommentera! Ni vet, jag tröttnar ju så fort på att blogga annars!!!

PiaLottan





5 kommentarer:

saoora sa...

Härligt! Jag önskar när jag ser det roliga i det. Nu är varje dag en kamp känns det som. Puss på dig!

Anonym sa...

Du får mig alltid att skratta Pia du är så underbar! Minns när min mamma gick ner i vikt så tyckte hon att det allra bästa var att bli av med det överflödiga på överarmarna för dessförinnan hade hon inte kunnat ha vissa blusar för alla satt åt just där.Kramis Marie

Guldkryckan sa...

31 kilon? Fan va häftigt...gött Pia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha en trevlig kväll :)

Jenny R sa...

Hur glad kan man bli av ditt bloggande!! Så hääääärr glad:)). Du skriver galet roligt. Jag och Julia vill gärna komma upp och hälsa på DIG men även katterna så klart. Puss i kram

Ms_Chili sa...

Vilken härlig känsla!!!
Är så glad för din skull.