torsdag 20 oktober 2011

Gravidhormoner!?!

Ja man kan fanimej undra,.
Ni som varit gravida kanske minns hur hormonerna spelade spratt i kropp och själ då...
Ibland undrar jag om det är något liknande som händer i kroppen nu!?
Såklart är jag inte gravid... oh my god... men det är som om man satt turboladdare, lustgas och kompressormatning på varenda liten känsla i kroppen...


När jag går hand i hand med darlingen vid havet en blåsig men solig höstdag... då är jag så lycklig att han nästan får binda snöre om foten på mig för att jag inte ska fladdra upp i det blå...






För att i nästa stund kunna storgråta otröstligt över att inte ha träffat barnbarnen på ett tag...






Små saker blir så himla stora... (Och i mitt liv verkar småsaker inte vara en vardagsgrej.... utan saker och ting är ogreppbara redan INNAN hormonpåslaget!)


Inatt var en av de värsta nätter jag genomlidit i mitt 44-åriga liv... Maktlöshet är en känsla som kan fullkomligt kväva en...
Men efter ett par timmars sömn inser jag ju att jag trots att måste försöka ta en dag i taget och hoppas på det bästa... Jag är ju den som alltid brukar peppa andra och säga att ingenting är så illa att det inte går att göra någonting åt det... Suck...


Visst förstår jag att det nog inte är hormoner iofs... Men kanske näringsbristen eller nåt... (Fast nu måste jag tveka och ändra mig IGEN... Jag har menstruation för andra gången efter op... och DET är en märklig känsla... Jag som har hormonspiral och inte blödning mer än en liten skvätt vart tredje år ungefär... Hormoner trots allt!???)


Sorry Micke, min trogne bloggläsare... kanske too much information där! Haha! Men du tål det nog!


Funderar på om jag lagt upp senaste fotona på "big mama Pia"... får väl kolla upp det! Och då menar jag ju inte de fina Studiobilderna!
Det är rätt coolt faktiskt vad smink kan göra,.. Ingen redigering what so ever på bilderna... bara sminkning innan!
(kollade nu... jodå, jag har lagt upp bilderna!)


Ha en bra dag där ute!


Jag tar en dag i taget...












4 kommentarer:

Jenny R sa...

Hej hjärtat!! Inte konstigt att du mår som du gör. Tycker att du har en fantastisk inställning till livet trots allt som händer dina nära och kära. Ibland kommer verkligheten ifatt och då mår man dåligt och blir ledsen. Du är en fighter och du ska se att allt löser sig. Ett steg i taget gumman. Puss i kram

saoora sa...

Du kommer klara dig igenom detta! Du har massor av fina vänner och en fin familj som finns där för dig! Jag lovar!! Detta är bara en period, som kommer gå över. Jag lovar dig! Livet är orättvist ibland..

kram på dig!!

Ms_Chili sa...

Fina du!
Det känns tungt men jag är övertygad om att du klarar dig igenom detta och att det även stärkt dig en
Hel del.

Massa kramar

My sa...

Ni är så söta :) De e kul o se när människor kan bli nyförälskade så många ggr som ni :)