lördag 15 oktober 2011

Sicken dag!!! Och FÖRSTA DUMPINGEN!

Ja halleda! I morse ringde klockan kvart i sju... och jag vaknade på grannens soffa! Jaja lugn o fin... ensam, med dottern i andra soffan... och Bea-grannen i rummet bredvid... Orsaken var ju att jag och Jossan bara precis skulle ut en sväng igår... och när vi skulle in igen så... smäck igen och inga nycklar!


Sicket skit.


Jour finns, men de hade ingen nyckel... gårdskarl väcktes - ingen nyckel...


Så klockan 7 ringde jag till fastighetsägaren i Malmö... han trodde inte att de hade nyckel, men han skulle komma o testa under förmiddan...


Där vaknade jag alltså i min knall-lila one piece - sparkdräkt... Ingen BH.... inga kläder, strumpor och... Ja...




Fotot är taget på midsommarafton, då jag fick min onepiece!


Jättemysig, men jag kände ju liksom INTE för att gå med den på JOBB! Inte ens bebisarna på Prästkragen har ju sparkdräkt!! ;O(


Kollegan Jenny skrev dock ett mess på morgonkvisten och påminde mig om att kläderna som jag haft med mig till Malmö och modell-för-en-dag-grejen låg i hennes bil...Jaaa!
BH osv fixade lilla grannen!


In med en kopp kaffe och iväg till jobb... fredagsfika med allt praktiskt i huvudet... Läsglasögonen i styrka +7,75 på...
Marmelad o ost på min bullhalva och in i kakehålet...


...


P A N G !!!


Kände att jag började må illa och var orolig i magen... Ut på toa... Swiiish... (No details added)... in till barnen igen... Muller och svettningar... In på toa.... Shit... Skakig, hjärtklappnin, svetten rann och jag frös... Fy fabian...
Vilken maginfluensa tänkte ju jag.... FÖRST.... Men insåg snart att det måste vara det här som kallas DUMPNING!


Min lilla mage hade fått en sockershock efter fikat... och i kombination med bl a all stress och sömnbrist...  med mera...


Jag fick ringa Emma o  Jossan så att de fick hämta mig... Gissa om Pian grät som ett barn när jag sa att jag måste gå hem... och insåg att JAG INTE KUNDE KOMMA IN I MITT HEM!!!


När jag kom till min gata så stod Lena där i dörren med en PRIMPERAN-tablett till mig... Mot illamående!
Efter en knapp halvtimme på soffan kunde jag följa med Micke-grannen bort till min trappa... och han borrade, mejslade och slet... och fick till slut UPP VÅR DÖRR!


H A L L E L U J A   M O M E N T!!!






Daisy hade flyttat alla sju kattungarna... och både hon och Doris var så klart väldigt oroliga här inne... Stackars dom...


Resten av dagen kan jag lova att jag har tagit det väääldigt lugnt! Och detta har Annette hjälpt mig med!


Förresten... kanske nån vill se någon av mina foton från igår!?


Jag skulle ju INTE köpa något... vilket slutade med att jag köpte FEM bilder!


Voine voine!


Här är en av dom!



Inte så pjåkigt va!???


Nuuu ska jag sooova!


Sweet dreams!


Pian




2 kommentarer:

Jenny R sa...

Du är sååå snygg! Shit vad du har blivit smal i ansiktet:)

Ms_Chili sa...

Åhhh det syntes lång väg att du mpdde riktigt dåligt. Jobbigt att man inte kan göra något som hjälper bara.

Du blev verkligen skitsnygg på alla dina bilder och du gjorde rätt som köpte dom! Vi får åka dit igen om ett år eller så... Kul att se den förändringen.

Kram