tisdag 20 september 2011

Ups and downs!

Ja jag har ju lyckats hålla "glada-Pia-profilen" hela tiden här i bloggen...
Men som ju alla vet ör ju inte livet alltid en dans på rosor...

Just nu är det VÄLDIGT jobbigt...
Jag kan tyvärr inte gå in på varför... men det kan ju vara lite därför jag har svårt att klämma ur mig käckheter och positiva inlägg varje dag! ^
Men vikten rasar uppenbarligen iallafall! Och DET är jag glad över!



Nu ska jag iallafall strax på intervju på en förskola här i Landskrona... De behöver en assistent/extra resurs till ett litet barn med någon sorts bekymmer. 


Ja vi får väl se!
Egentligen vet jag ju inte om det är så himla smart att ta jobbet rent ekonomiskt... Eftersom a-kasseersättningen förmidligen är MYCKET högre än lönen i kommunen...

Men jag får ju prova iallafall! Och kolla lite vad det ÄR i lön! Jag har ju inte råd att förlora FÖR mycket på att jobba! Det låter kanske dumt... men då går jag hellre på a-kassa o söker annat samtidigt som jag får tid med att göra tårtor!

Kram o hej... leverpastej... och knäckemacka!





1 kommentar:

Anonym sa...

Kommunal lön är inte mycket det har du rätt i, men att jobba ger ju så mycket mer än pengar. Inte för att du är sysslolös annars....Och du-det är bättre att bryta ihop än att bita ihop ibland! KRAM MARIE