lördag 17 september 2011

Två, två. Två... !!!


Jag var ju tvungen att kolla idag oxå!!! Jo... Det VAR SANT!!!
Pia väger TVÅ-siffrigt!!!

Såå j-la coolt!
Inte för att jag känner nåron direkt skillnad så, men säger vågen det då är det ju sant! :0)

Om det nu är typ 99,6 jag väger... så ger det ett BMI på 34,1! Fortfarande fetma, men under 35, vilket var ett av kraven förr att bli remitterad och aktuell för operation! Gränsen för fetma är BMI 30!
I och för sigg finns det tre grader av fetma enligt BMI.... Över 30, grad 1, BMI på mer än 35... grad två... och över 40... svåraste fetmagraden, grad tre! Jag var på BMI 41, 6 har jag för mig som störst!!! 





Med den lilla brasklappen att Johans digitala väg isy det kanske inte säger samma sak imorgon!


Men håll tummen!!!


Haha! Förlåt mitt inlägg igår om smashing news!!!
Det här med tvåsiffrigt är kanske ett litet steg för mänskligheter. Men ett stot steg för det här lilla människan!!!
Tjohooo!!!


Hittade förresten en påse krossade linfön hemma i lägenheten igår.
Jag tog med den och tänkte att det är ju bra för magen, och rätt kul att käka... :o)

Satte in några glas i kylen igår... Jo jag blandare ett par teskedar med juice eller nåt i eett litet glas, för att kunna käka det med sked dagen efter...
Men vafasen... Hela linfrön är mycket kuligare att äta... rossade liksom fastnar i hela munnen!

Bakläxa... KÖP HELA LINFRÖN PIA!!!

Nu ska jag göra klart En beställd Spiderman-tårta... och två tårtor till söta lilla Nellie-barnbarnet som ska ha sitt 5-årskalas idag!!!

Puss kram, ses på stan

2 kommentarer:

Anonym sa...

YES:) GRATTIS GUMMAN!!! Kram Jenny R

Pia Paradis sa...

Jaaa! Sååå G L A D !