måndag 26 september 2011

Cykeldoktorn o dagens AHA!!!

Ja idag fick min cykel äntligen skjuts bort till cykeldoktorn Kenneth!!!
Nu ska kadjan ojlas och fixas, och spännas o dras! 





Det tråkiga med det hela är att jag är piskad att GÅ  till o från jobb tills den är klar! Hujedamig!
Hoppas inte det blir ösregn!!!

Och nu till dagens Aha-upplevelse!

Då ingen varit i min lägenhet på sista veckorna över huvudtaget, så kan det inte vara någon som bytt ut vårt pyttelilla standardbadkar till ett större....
För er som aldrig varit riktigt tjocka kan jag tala om att det är pissigt irriterande när man lägger sig i ett hett bad... och som jag, som e lite känslig för just hetta... vill fara upp ut värmen o pusta ut... INSER ATT DET INTE GÅR... man har liksom sugits fast mellan väggarna och i botten på själva badkaret... 

Lagom mysigt...

När man sen tycker att där är lagom med vatten i badkaret... lägger man sig ner.... OCH HÄLFTEN AV VATTNET TRYCKS UNDAN OCH NER PÅ GOLVET... ÖVER KANTEN!!!







När det sen slutat skvalpa över... så ligger man som en stackars grillkorv nedtryckt mellan två tighta brödhalvor... (Grillkorven har dock fördelen att den inte har ett par fläskiga armar som den inte vet var den ska göra av!!!)
Låter det skönt med badkar...!?





För övrigt får man inte ner en 110-122kilos kropp tillräckligt långt i ett standardbadkar för att få alla bilringar UNDER ytan... Alltså ligger man där och blir alldeles kall om magen.. och de där två andra flyt-potonerna man plötsligt har under hakan... (Ja boobsen, som annars brukar tillbringa sin tid ganska mycket längre söderut!!!



IDAG--- läs igår, söndag... eftersom jag glömde publicera inlägget igår...
Spolade jag upp vatten i badkaret... OCH lade mig i detsamma...
Plums... lägger mig ner och inser att rumpan liksom "flyter upp"... It´s a kind of magic!!!
Vidare får båda armarna plats utmed sidorna i badkaret... (okej inte för att där e många mm över, men ändå!)

En helt galen lyckokänsla infinner sig mär jag även inser att magarna befinner sig UNDER vattenytan!!! Jaaaaa!
Jag slipper alltså ligga och ösa vatten över kaggen för att den inte ska förfrysa!!! (Värre med boobsen då... Men man kan ju inte få allt!!! Haha!

Nu ska jag minsann straxens på jobb!

Peace out o ha en skön dag!!!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha skrattar så tårarna SPRUTAR, hysteriskt roligt. Du skriver med sådan inlevelse att jag ser allt framför mig. Underbara Pia du är bara bäst. Tack för morgonens asgarv. Puss o kram. Jenny R

Anonym sa...

Du är ju fantastisk på målande beskrivningar Pia!! By the way-behöver du låna en cykel så kom bara och hämta min det är inga problem kan ändå inte cykla med bebis han börjar bli för stor för cykelkorgen :). Kram Marie