tisdag 6 september 2011

Jo jag vägde mig i söndags....

Jodå, jag stod på vågen i söndags, tillsammans med mina sympativägande vänner som går på allsköns dieter!!!Jag ska väl inte gnälla.... 102,8 kilo förra söndagen... och 101,5 den här ...  Det var ju dock ner!
Minus 1,3 kilo. Begriper dock inte att det inte är mer... Kroppen måste vara inställd på världens sparläge... Jag är ute o promenerar nästan varje dag och äter ju bara en bråkdel av vad jag åt tidigare.. 
Bara godis, CocaCola och kak-intaget borde generera viktminskning på en MASSA kilon i veckan!!!

Enligt Johans digital panik-våg är jag dock fortfarande 50 bast gammal! Haha!
Men muskelmassan hade blivit lite högre och även vätskan i kroppen har ökat,men fettet var status quo!!!

Vatten är såå fruktansvärt tråkigt att dricka, och jag kan till o med må illa av att dricka vatten. Måste fixa så jag kan variera mig lite.
Det är illa när man känner gropar i skallen som på små bebisar... Jag MÅSTE DRICKA mer!
Satan i gatan så gott!
Har förvisso bara testat couscousmixen ännu, men den är såå himla god!
Som vanlig couscous fast med kryddor och tillbehör i redan.  ( aprikoser, gojibär, solroskärnor, pumpakärnor och lök.)
1,5dl couscousmix i en skål... värm upp 3dl vatten... häller detta på couscousmixen... väntar 6-8minuter... KLART! Mycket proteiner och mycket fiber i!
Blanda mixen i sallad eller gör som jag, ät den som den är! MUMS!
Jag har iofs lite vitlöksdressing på!
Den här blandar jag med lätt creme fraiche!
Såå gott!

Annars har jag hållit på precis hela eftermiddagen med att modellera en Upsy Daisy till en tårta på fredag!
I morse myste jag och Nellie och tog det så lugnt här i Paradiset (stugan), Sen gick vi i sakta mak geno0m kyrkogården mot Nellies "skola"!  Vi stannade och pratade lite om och med Felicia, som har sin grav här. Flisan leker nu någon annanstans, men hennes grav är så fin så fin. Felicia var väldigt väldigt sjuk och förlorade kampen mot cancern för tre år sedan...


Efter att ha lämnat Nellie på dagis (som ligger på skolan) så kämpade jag mig bort till lägenheten med min värkande rygg... Där vilade jag lite och tänkte gå till stugan när den var ok igen.
Men söta Jenni kom bort och kärde mig till stugan!!!
Nä, nu ska jag bannemej sova. Massor av tårtdeko att göra imorgon!




Tjomgeling,
Pian




3 kommentarer:

Jenny sa...

Har en paket sån där couscous i skåpet, borde kanske testa den då.

Är helt säkert på att viktminskningen tar fart snart... Kan förstå att man är ivrig (vem är inte det lixom?!?)

Åh, fina fina Flisan <3. Saknar massor. Tittade på kort med henne och P för nån dag sedan. Tiden går så fort... :-(

Kram på dej Pia

Anonym sa...

Hej Sis
Du ska vara glada att viktminskningen går i ett lagom tempo och i kombination med att du motionerar, då har kroppen en chans att forma sig
Kramis

Anonym sa...

Muskelmassan har ökat och du har gått ner över 1 kilo på en vecka. Klaga inte. Det går ju skitbra:)) fortsätt med dina promenader och du kommer snart må ännu bättre. Kram. Jenny R