lördag 3 september 2011

Pureer och mosad mat!


Ja enligt konstens alla regler får man nu lov att äta puréer och mosad mat... Vilket jag tolkar som typ "vältuggad"!?
Ja jag har redan börjat med det innan, och det har funkat hur bra som helst!
Jag blir mätt på ca 1½dl, men inte proppmätt. Jag har än så länge inte reagerat på nåt konstigt vis på någonting...
Bara mått illa och blivit jättetrött om jag ätit för fort!

Vatten, vatten... bara vanligt vatten! Åååh vad jag måste lära mig o dricka! Jag får snart ha en vattenflaska hängande i ett snöre runt halsen för att inte glömma dricka.
MINST 1½ liter vätska om dagen ska jag ha i mig...
Jag ser ju direkt på "utgifterna" att det är lååångt ifrån tillräckligt, det jag får i mig.
Är kisset mer åt det bruna hållet så får man fanimej skärpa sig.

Just nu sitter jag och dricker en proteindrink! Fyyy faen vad äckligt! Det var längesen jag tvingade i mig nåt så vidrigt som just den här!
Men det råkade vara en variant för allergiska veganer! Inga mjölkproteiner, inget någonting!!!
Brrr... men proteiner ska man ju ha i sig... annars blir det katastrooofe! Så... Det blir nog proteinpulverinköp istället!!!

Igår "skogade" min goe vän Kristian här! Han hade ju läst om pappa som sågat sig i foten och vet ju hur jag är med vassa saker, så han kom hit med sin motorsåg och sågade väck allt pile som växte vilt här!
 


Really nice! Och jag ska erkänna att jag kände mig rätt cool när jag sprang här ute i linne. foppatofflor och stora jobbehandskar och flyttade grenar!!!
En rejäl hög blev det!!!

Paradisets lilla fikabord under eken har blivit ett poppis tillhåll för nära och kära!
Hääärligt!
Idag var det Jenni med sin hund Higo, Kristian, Svägerskan Annette och lilla grannen Charlotte som drack lite kaffe med mig!

Alla säger att det syns sååå mycket att jag gått ner i vikt!
Jag ser ingenting någonstans! Jo på vågen syns det ju lite... men...

Så... min hovfotograf Jenni sprang hör o fotograferade mig, så jag skulle få se skillnaden själv!
Ok, sist vi fotade var den 10/8, 8 dagar innan operationen... Och då vägde jag 109kg... och nu väger jag 101kg eller kanske lite till!!!
Haha! Jag hade mest rätt... det syns inte ett skit... Men mina supporters e så gulliga som vill uppmuntra mig, så jag tycker bara det är synd!
Men... snaaart ska det väl synas nånstans!

På kvällen var jag ute på Järavallen med Ingemar o Prinsessan Sasha... Och jo, jag erkänner... Det KÄNNS att jag tappat 13-14 kilo sedan juni månad!
Jag och min rygg är inte fullt så gnälliga längre!

Tjingeling!
Nu ska jag koka kaffe, sen ska jag greja med Mys Hello Kitty-tårta!!!

Kram
Pia 





3 kommentarer:

Sara sa...

Du är så duktig! Jag är mindre duktig idag, legat hela dagen, spytt mellan varven. Blä! Blev fööör bra i går. Men gud så roligt jag och döttra din hade det :) Hoppas du haft en bra helg, vi får snart ta och ses! Saknar dig!

Pia Paradis sa...

Haha! Ojdå! Blev det lite väl blött! Härligt att ni hade skoj iallafall! Puss kramis!

Anonym sa...

Det syns visst systra min
LOVE U