fredag 23 september 2011

The art of vomiting...

Äckelmagade ombedes läsa längre ner, efter ***... 
Jo det var ju det här med att man inte kan kräkas efter en gastric bypass operation... Det har jag varit lite orolig för faktiskt...
Om man mår riktigt jävla illa och saliven bara sprutar under tungan... fruktansvärt att inte kunna... då...
Och kräkreflexen finns ju faktiskt där nere av en anledning... Att magen ska kunna göra sig av med olämplig föda eller gifter som inte bör passera "systemet".
Dock har jag hört att VISSA kan kräkas även efter op.



Igår hade jag gjort en härlig lasagnette till mig och svägerskan här på lunchen... Sätter mig ner och börjar äta... Poff... Äter för fort och tuggar för dåligt... och matstrupen krampar... Ont och jobbigt... promenerar en sväng i trädgården för att kanske få det att släppa... hjälper inte... Försöker gå in och vara social igen... Går inte... Plötsligt mår jag så illa att den där känslan av att d sprutar under tungan...
Ut i trädgården igen...

Nu vet jag att jag är en av de få som KAN! Hehe!

***



Haha! Ja allt ska man då lära sig på nytt...
Liite besviken ör jag att jag inte mår skitdåligt om jag stoppar i mig ahlgrens bilar eller en tugga pizza...
Ja jag vet, dödumt att testa... Men treåringen kommer fram i en och man bara precis MÅSTE TESTA ibland! Man vill väl inte dumpa alltså... men på nåt sätt är man ändå nyfiken på "straffet" liksom...

Jaja! Då blir det att försöka disciplinera sig istället då! (Som vi tjockisar är sååå bra på!)

Igår fick jag hastigt o lustigt ett jobb! :o) Och idag började jag! Assistent i en barngrupp på förskola... Mest till ett litet barn på avdelningen då ju!
Idag började jag, och det gick finemang!!!

 Igår flög även  farbror förkylning plötsligt fram ur sin dvala och gav mig årets snor-snok... 
Direkt slet jag fram Fru Echinagard ur skåpet och började medicinera... 
Likadant idag... vattenflaska med dropparna hela dan... Hjälpt!? Eh... NEJ!
Så ikväll, nu för en stund sedan... tog jag fram mina fantastiska SVENSKDROPPAR!!!
De är bra mot allt från stukade fötter, maginfluensa och munsår till nageltrång och getingstick!!!

En vanlig dos är en matsked... Jag tog denna och blandade upp med lite vatten... drack en klunk... SHIT:.. efter två minuter kände mig mig alltsåledes BERUSAD!!






Oups... jo förvisso är det en alkoholtinktur... men icke fan ska den vara så stark. Man köper den på hälsokosten!
Man får nog alltså vara liiite på sin vakt!
Nu tror jag att jag ska ta den andra hälften svenskdroppar och gå och lägga mig.
Det ÄR faktiskt så att de är effektiva som tusan!
Jag känner mig inte alls lika snorig. (Bara trött och smålullig!)
Ses o hörs!

Det är kommentarerna som gör att jag tycker att det är så roligt att skriva!!!

TVÅTUSENSJUHUNDRASJUTTON BESÖK PÅ MIN BLOGG PÅ EN MÅNAD!
vem är ni!???

Puss kram



8 kommentarer:

Pia Paradis sa...

Testing testing!

Anonym sa...

Skönt att det funkar för dig. Måste vara ett hell att inte kunna kräka om man behöver...

Kram
//Jenny Penny

Pia Paradis sa...

Ja verkligen!
Och kolla! Det gick ju finfint att kommentera också!
Får kolla upp hur det går för syrran min!

Anonym sa...

Jo här gick det
Beror nog på att jag får inlägget via min mail

Anonym sa...

Hmm! Okej! Undras ven du e! Hihi! Som skrev kommentar nu sist!

Anonym sa...

Jag brukar titta in här lite då och då gumman...Kramen Yvonne E

Anonym sa...

Marie was here :)

Anonym sa...

hej hej !! måste ju testa dem där svenska dropparna !!!

kramisar Lena Persson