måndag 12 september 2011

Hjääälp... det är slut...





Jo, nu är det kris... Mitt delikatessknäcke med linfrö är alldeles tvärslut! Och jag inbillar mig att det är just detta som gjort att jag så fint går ut på mitt lilla dass varje morgon i ottan... och kommer in nöjd och glad ;O)
Numero uno på dagens inköpslista alltså!


Förresten måste jag helt enkelt se till att pumpa och fixa kedja på min gamla girra (Girra är juu då cykel, om någon händelsevis missat det i sin barndom!)
Liite tröttsamt att promenera överallt... Ja ok, det skulle väl vara en smal sak (Haha) om det bara var att promenera lixom... men min fisiga rygg pallar ju inte att man så mycket som bär en liten soppåse, utan att gnälla!

Och vågjäkelen då då... Fasen vad den är tråååkig! Igår var det söndag och vi skulle ju väga oss... men av förklarliga skäl... (Inflyttningsfest hos frk Johan i lördags), så blir det vägning idag istället...



Känns inte som det kommer bli speciellt kul... Här på min väg väger jag exakt lika mycket som förra söndagen... Boooring!
Jag kan lixom inte fatta att man inte går ner i vikt när man äter som en liten mus!
Iofs kan jag ju äta det mesta jag provar, men det totala intaget måste ju vara en tiondel av normalt Piaintag... och inga kakor och godis!
Ok, när jag känner mig riktigt sugen, så tar jag en bit 74% choklad... eller några ostbågar... Men det kan väl inte vara sååå farligt?

Det KAN ju ha med det där med drickandet att göra!?
Jag får liksom inte i mig allt jag ska dricka på en dag! Har börjat må illa när jag dricker vatten...
Är jag hemma kan jag ju dricka mjölk, men det går man inte precis runt med i en flaska! Ööörk!

Juice... hmm... känns som det "sätter sig" på vägen ner, hur jag än dricker... 
Saft är ju inte riktigt min grej, men får kolla om jag hittar nån god sockerfri saft! Förslag - någon!???




I lördags provade jag förresten en liten klunk öl av Ingemars alkoholfria... Ajajaj vad det gjorde ont... det SATTE sig fanimej också på vägen ner!
Voine voine om jag inte kommer kunna dricka öl... då lär jag bli nykterist helt o hållet!

(Nädå.... lite vin provade jag faktiskt hos Johan i lördags... några klunkar rött på botten av ett glas. Och jag varken kräktes eller började sjunga mina snuskiga visor... så det gick ju över förväntan bra får man väl säga!)


Ja, så håll nu tummen att jag kommer RASA i vikt tills ikväll! Haha!

Puss kram, ses på stan!

Pian

7 kommentarer:

Sara sa...

Åh! Det kommer det kommer! Förstår att det är tråkigt att vänta, nu vill man bara att det ska säga TJOFF, så är man smal och snärt ;) Jag blev så nyfiken på vad du vägde? :) Kram på dig!

Pia Paradis sa...

Ska väga mig i kväll gumman!
Vägde ju 101,5 förra veckan, så jag hade hopp om att ha gått ner på tvåsiffrigt nu... men det är inte en chans.... på min våg vägde jag 100kg då, och gör det nu också!

Anonym sa...

Vikten kommer att minska gumman..Man måste ha något som heter TÅLAMOD..!!!!
Fun Light har en del nya smaker..rätt okej faktiskt istället för vatten menar jag..men man får dosera efter egen smak..
Kramen Yvonne E

Anonym sa...

Fun light lime tror jag-grön flaska i alla fall. kram marie

Pia Paradis sa...

Ska botanisera lite i fun light sortimentet! Jag har en hemma men den ör INTE god... Strawberry Watermelon! Visst låter det gott!? Smakar skunk!

Guldkryckan sa...

Cyckel är aldrig fel...kommer investera i en själv här så småningom...bra verktyg det :)


Ha de bäst!

Pia Paradis sa...

Hehe! Ja Micke! Min e gammal som gatan. En rejäl uppfräschning behöver den!!!