torsdag 26 januari 2012

Upp som en sol, ner som en trasig pannkaka!


Ja då var vi verkligen på G idag, jag och Jenny. Vi skulle ju på vårt första pass med Indoor walking.
Efter att ha letat lägenheten runt här efter ett par träningsskor drog vi iväg... Jenny hade ringt innan idag och frågat om det verkligen skulle bli av ikväll.. De på badet sa att det skulle det inte, men om vi ville kunde hon hålla en stund så vi fick prova iallafall!
Och upp på de där gångomaterna och ställde in handtag o grejer.

Jag har varit gansla labil i ryggen de senaste veckorna och känt av den och fått ta värktabletter när jag suttit med tårttillverkningen... Men tänkte att det måste ju vara bra att träna...

Tio minuter tror jag att jag stod ut, men ett par mellanrum då jag försökte sträcka på ryggen eller stretcha... Men det gjorde så himla ont att jag var tvungen att avbryta helt o hållet...
V¨gade inte riskera att det skulle bli olidligt... Jag har ju fem tårtor att göra i helgen, och då måste jag ju kunna sitta och stå!



Hem igen... Fy fabian vad ont jag har... Har stoppat i mig två omgångar diklofenak nu... men det tar inte all smärtan...


Det blir sjukgymnasten nästa!

No more indoor walking alltså, innan jag fått muskler som stabiliserar mage och rygg... 



Tack o hej leverpastej!

Förresten har jag gjort en löjligt god kycklinggryta idag! MUMS! Med Becel lättgrädde!

Tjingeling


5 kommentarer:

cami70 sa...

Testar
Bara kämpa på sis.Nyfiken på recept på din gryta

Anonym sa...

Dax för ett besök hos fabror Doktorn tycker jag. Operation är kanske inte lika främande längre... De kan ju knappast klaga på din vikt:) Peter har precis röntgat ryggen så nu väntar han svar och ny utredning. Ser ut som diskbråcksoperation nr 3....Lycka till. Kramiz. Jenny R

Zeblia sa...

Men usch och fy vad jobbigt! Finns det inget man kan göra åt det?

Guldkryckan sa...

surt som fan....hoppas det blir bättre....!
Hade ont i ryggen för längesedan...det försvann...är tacksam för det...så jävvla tacksam..inte kul att gå runt med sånt..!

Hoppas det är bättre nu..!

Anonym sa...

Vi testar
Nått annat ett tag och ser om det funkar bättre för din rygg.

Kramis
//Jenny