måndag 21 november 2011

Tillbaka till verkligheten!

Ja då var man hemma i gamla grå Svedala igen! Tydligen har det varit frysgrader då vi var borta, men nu är det bara vått och grått!

I lördags då vi kom hem åkte vi nästan direkt hem till Jessica och Dennis, min dotter och svärson. De två och Jossan skulle på bio och titta på någon Twilight-film.
Jag fick äran att mysa med barnbarnen Nellie och Nilo så länge! Så himla mysigt hade vi. Jag hann hämta en pizza innan vi körde dit. Lite överdrivet med en hel pizza kanske när man äter en fjärdedel, men gudagott var det, och barnbarnen hjälpte mig gärna att äta.

I söndags var det då dags att ställa sig på vågen igen efter en och en halv vecka...
Jag var ghanska övertygad om att jag skulle ha gått upp i vikt. Jag "lärde mig" ju att dricka öl nere i Las Palmas... och drack lite öl varje dag... och en hel del Coca Cola blev, det... förutom all god mat då.

Döm om min förvåning då vågen faktiskt visade på minus 0,1kg! Härligt!
Muskelprocenten hade ökat och fettprocenten minskat! Alla strandpromenader kanske gjort sitt trots allt!

De där skrämsliga löpsedlarna om att gastric bypassopererade skulle bli alkoholister är ju lite löjliga tycker jag.
Alla med en beroendeproblematik kan fastna i missbruk... om det sedan gäller, mat, nikotin, alkohol, droger, sex eller spel... så måste man vara vaksam.
Visst har jag ett matberoende och ett nikotinberoende, men just alkohol och den sortens berusning tilltalar inte mig. Jag dricker gärna en öl eller några, men känner mig övermätt innan jag hinner bli alltför berusad.

Nu ska jag kämpa vidare med min viktnedgång och äta regelbundet och försöka tänka på att dricka all vätska jag ska ha i mig.

Förresten var det inge problem med medicinerna genom tullen. Jag hade min lilla dosett i resväska, och för säkerhets skull hade jag rivit av alla lapparna från medicinburkarna och tagit med mig, mest för att slippa dra med mig alla de otympliga burkarna. Men inget ifrågasattes!

Just nu sitter jag här med lilla Nellie som just somnat bredvid mig, nerbäddad i soffan! Söta goa barnet! Jag älskar henne så!
Ikväll när vi var borta i kvartersbutiken hade jag lovat henne en liten coca cola. Hon gick fram till butiksinnehavaren och sa -Ursäkta mig, var har ni små Coca Cola-burkar! Sötnosa! Så artig!

Sweet dreams gott folk!
Jag fick veta innan idag att inloggningarna till bloggen inte funjkar mer än två veckor i stöten. Och sånt känns ju himla joxigt, så nu är det fritt fram att bara gå in på bloggen som vanligt igen. Alla kan läsa!

Tack alla ni som orkar ta er tid att läsa!

PiaLia




2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygging!!!

Så skönt att ni kom iväg på er efterlängtade resa!!!

Kram
//J

Guldkryckan sa...

Öl är ju gott... ;)

Önskar dig en fin helg.

Ha de bäst )