torsdag 1 mars 2012

Torsdag - inlämning av snusk hos tant doktorn!

Jo igår var jag då äntligen hos doktorn och fick pratat med henne om min sprutlackerande mage.
Doktorn i fråga var en väldigt rak  och rättfram kvinna, som påminde lite om kvinna i LIDA-filmen.
(Men den här var snällare!)
Jag fick svara på lite frågor, hon klämde på min ömma mage, sen fick jag ta blodprov... Sänkan var bra och mitt Hb var på 129, så det var ju himla bra!

Men sen fick jag tre rör som skulle lämnas tillbaka efter att jag tagit avföringsprover vid tre tillfällen... Okidoki...

Detta gjorde jag igår kväll och i morse.
Var dock bara o lämnade dom på lab på Capio, då jag ju hade lite brådis till Venbåten!

Får hoppas att de ringer om de hitar någon elak bakterie eller bacillusk i proverna...


Nu ikväll fick jag ett såå himla roligt besked! Min fina goa väninna fick veta att hennes remiss hade skickats till ALERIS i Lund! UNDERBART!
Supergrattis till DIG! <3









Min vikt står relativt stilla trots ständiga diarreer. Jag har ju inte svårt att åta, bara att få skiten att bli normal innan den kommer ut igen... Efter att jag tagit proverna har jag petat i mig imodium eftersom jag skulle till Ven på anställningsintervju!

Allt gick finemang på Ven och personalen verkar ybermysig. Kände direkt att jag skulle kunna trivas där.
På onsdag ska jag dit och gå bredvid, och sen är jag nog timvikarie där minsann! TOPPEN!
Ett litet bekymmer är bara att jag måste lämna löneanspråk på onsdag när jag kommer dit. Hugali så svårt... Har ju ingen aning om vad man kan begära... Jag vill ju inte sätta för lite, men ännu pinsammare är ju att komma med för högt anspråk så de skrattar åt mig och ber mig söka någon annanstans!
Ska forska lite i vad som är normala socionomlöner. Jag vet ju att jag låg väääldigt lågt på min förra arbetsplats!

Nu måste jag rusa igen, det lilla rummet utan fönster kallar...
Suck! Såå trött på detta nu!
Låt doktorn ringa imorgon och säga att ajg kan komma o hämta meducin som får magen bra igen!



Kramis hej!


2 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Ja farao..inte kul när magen é kass...käkar själv medicin för detta dagligen sen de sista 5 åren eller nåt...men de funkar.

Ha en trevlig helg Pia :)

Anonym sa...

Lider med dig!
Hoppas att du snarast kan få rätsida på det.

Är också glad för din vän! Så roligt när folk får det dom önskat länge...

KRAM
/Jenny Penny