lördag 5 maj 2012




Beräkna mitt BMI
Min längd:
 cm  
Min vikt:
 kg 
Jag är:
Ditt BMI är 25,27
Du är överviktig. Du behöver gå ner 5 kilo för att bli normalviktig.

Vad är BMI?

BMI står för Body Mass Index och det används för att på ett enkelt sätt definiera fetma och för att ta reda på om man ligger i riskzonen för hjärt- och kärlsjukdomar. Tabellen nedan visar de gränsvärden som WHO (Världshälsoorganisationen) bestämde 1985 och som gäller för vuxna människor.
ViktklasserMänKvinnor
UnderviktigBMI mindre än 20BMI mindre än 18,6
NormalviktigBMI mellan 20,0 och 25,0BMI mellan 18,6 och 23,8
ÖverviktigBMI mellan 25,0 och 30,0BMI mellan 23,8 och 28,6
Kraftigt överviktig (fetma)BMI över 30BMI över 28,6



Nu plötsligt när jag googlar på BMI-tabeller... så skiljer de på kvinnor och män!
Enligt alla ska jag alltså ner Till BMI 23,8 för att bli Normalviktig!?

Ojdå! Haha! Don´t give a damn!
Jag känner mig INTE vid behov att gå ner 5 kilo!

Så snopet ändå liksom!!!

Ska kolla upp hur mycket jag skulle väga då!?

Vänta lite.................................................................................................................................................................................................................

SEXTIONIO komma SEX!
Ojoj! Känner inte att det verkar speciellt rimligt!
Då blir jag nog tusan kantig!

Jaja! Vi får välan se vad som händer!
Mitt mål har hela tiden varit normalvikt på BMI 25!
Fis också!

1 kommentar:

Guldkryckan sa...

Försökte kolla mig där...funkade inte..får kolla på annat vis..!

Bra jobbat Pia...du é bäst :)